Методи завершення бесіди

ConversationБесіда — невід’ємна частина життя будь-якої людини. Іноді вона не усвідомлює того наскільки це важливо. Завдяки бесіді ми ніби налагоджуємо зв’язки з навколишнім світом,встановлюємо контакти с соціумом. Для дорослої людини це спосіб задовольнити свої потреби,дізнатися потрібну їй інформацію,або просто приємно провести час. Для дитини це можливість пізнати оточуючи світ та отримати нові знання.

Отже, бесіда — це певна функція яка має на меті вирішення поставлених завдань. В залежності від мети,яку ставить перед собою людина,та форми проведення, власне, спілкування, види бесід є різноманітні. Спілкуючись з великою групою людей, мі втілюємо у життя групову бесіду,встановлюючи контакт з однією-індивідуальну бесіду. Якщо бесіда з людьми ведеться за певними прописаними правилами,та дотримуючись етикету-це ритуальний вид бесіди. Якщо ми спілкуємось з рідними людьми,які є нам близькі по духу,або ж просто з приємними співрозмовниками,то ми втілюємо у життя інтимно-особистісний вид бесіди.

Ну а якщо під час бесіди відбувається вирішення якихось робочих моментів,то це, безумовно, діловий вид бесіди.

А чи знає людина,що проводячи бесіду з співрозмовником,вона дотримується певного плану,навіть не готуючи його,і не усвідомлюючи його наявності. Спочатку людина сама для себе вирішує як краще розпочати бесіду,з яких слів,та з якою інтонацією. При цьому вона навіть не здогадується,що сама цим проводить підготовку до першого етапу бесіди-підготовчого етапу.

Слідкуючи за настроєм співрозмовника,його інтонацією,використовуючи правильні методи,та методи для налаштування людини до приємної та конструктивної розмови,співрозмовник виконує другий та третій етапи-встановлення контакту і орієнтація на співрозмовника. Переходячи безпосередньо до головного приводу розмови,людина переходить до основного етапу-обговорення теми і прийняття рішень. Роблячи підсумок всього сказаного,уточнення прийнятого рішення,та подяка за приємну розмову,людина виконує останній етап — вихід із контакту.

Тож зупинимося на такому виді бесіди як ділова. Якщо інтимно-особистісний вид майже не ставить перед собою вирішення конкретних питання,і відбувається довільно,то ділова бесіда значно відрізняється від вище зазначеної. Вид ділової бесіди має на меті вирішення робочих моментів. Процес бесіди відбувається безпосередньо з колегами,та з вже зазначеною заздалегідь темою.

Підготовка до цього виду бесіди відбувається свідомо та цілеспрямовано. Підготовчі заходи, початок бесіди, інформування присутніх, аргументування положень і завершення бесіди — передбачають підготовку та ставить на меті вирішення робочих завдань.

Підготовчі засоби мають на меті зазначити всі робочі моменти:встановити список питань,вирішити кількість присутніх на робочій нараді,визначитись з місцем проведення і так далі. Під час вітання з присутніми,встановлення зв’язку з аудиторією,або з кількома співрозмовниками-здійснюється другий етап,а саме початок бесіди.

Проведення третього та четвертого етапів,власне інформування присутніх та аргументування положень передбачає собою повідомлення приводу проведення бесіди та повідомлення теми.. І вже після вирішення всіх завдань,роблячи підсумки,та дякуючи за увагу і присутність, учасник бесіди закінчує її останнім етапом-завершення бесіди.

На етапі завершення бесіди, як і на будь-якому з перерахованих, учасники бесіди ставлять перед собою певні завдання. Тож які завдання вирішуються наприкінці ділової розмови?Ну в першу чергу це закінчити бесіду з вирішенням питання у вигідному світлі для кожної з сторін. По-друге, співрозмовник має на меті справити приємне враження на аудиторію(якщо це вид групової бесіди)чи співрозмовника(якщо бесіда проходила у індивідуальній формі).

Ну і на завершення ділової бесіди людина повинна справити гарне враження для подальшої співпраці. Якщо всі поставленні завдання були вирішенні,це означає,що час потрачено не даремно.

Велике значення для подальшої співпраці відіграє завершення бесіди. при майстерно завершеній, навіть надзвичайно складної, розмови,з неплідними результатами, співрозмовник може залишити шанси на її завершення,та вирішення поставлених завдань у подальшому.

І навпаки, невдале завершення бесіди може зруйнувати всі досягненні результати. Від завершення бесіди залежить не тільки її конструктивність,а і авторитет співрозмовника перед колегами. Тому найкращим і цілком вдалим її завершенням повинні бути, вживані в межах ділового етикету, фрази прощання зі співрозмовником або аудиторією та наявність фраз вдячності за участь у вирішенні проблеми.

Якщо ж у розмові не дійшли до вирішення проблеми,потрібно вказати вдячність за намагання співрозмовника та за витрачений час. У випадку, якщо бесіда проводилась індивідуально доцільно вирішити завдання для виконання їх одним зі співрозмовників.

Підсумовуючи все вище зазначене можна сказати,що бесіда є важливою і корисною річчю. Це гарна можливість для налагодження контактів,вирішення певних проблем,та просто приємна можливість провести гарно час. Якщо ж говорити про ділову бесіду то слід зазначити,що кожен з етапів ділової бесіди відіграє значну роль у її продуктивному завершенні,а ретельна підготовка-це запорука успіху.

Підготовка повинна проводитись ретельно та старанно,з урахуванням особливостей учасників бесіди,місця іі проведення та поставленої мети. пам’ятаючи ці прості правила співрозмовник,вже на 40%підготовленій до майбутньої розмови.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>