Спілкування як елемент моралі

znakomstvoСпілкування в житті людей відіграє дуже важливу роль. Навіть вірніше було б стверджувати, що спілкування — це невід’ємним елементом соціуму. Адже спілкування – це взаємодія двох ( і більше ) людей, під час якої відбувається обмін інформації, життєвого досвіду тощо. Також під час процесу спілкування люди обмінюються поглядами, думками.

Здебільшого, сам процес спілкування відбувається за рахунок мови (знакової системи ). Можна спостерігати процес спілкування у погляді, міміці, жестах. Спілкування виникає з самого народження. Немовлята за допомогою погляду, посмішки, рухами рук та ніжок спілкуються із батьками.

Без обміну інформацією людина не може прожити повноцінне життя, адже вона обмежує себе від соціуму. Можна стверджувати, що такі люди божеволіють, так як неможливо прожити все життя в самотності. Навіть наші предки, які не володіли мовленням, спілкувалися між собою за рахунок жестів та певних вигуків. Пізніше люди спілкувалися між собою сидячи перед вогнищем, оповідали різні історії. На сьогоднішній день спілкування досягло великого розвитку, так як можна спілкуватися за допомогою усного мовлення, листів, мобільних телефонів, соціальної мережі, міміко — жестового мовлення тощо.

Під час процесу спілкування люди повинні бути толерантними, доброзичливими по відношенню один до одного, адже це полягає в основу морального спілкування. Якщо в однієї із осіб, яка перебуває в процесі спілкування, поганий настрій і вона почне кричати на свого співрозмовника, то звичайно і в нього пропаде настрій. Це свідчить про те, що один із співрозмовником є не вихованим, не дотримується моральних норм. Нажаль, на сьогоднішній день у світі дуже часто утворюються такі випадки, наприклад у метро чи іншому громадському транспорті. Люди починають забувати про моральні норми під час комунікативної взаємодії.

Взагалі на початку спілкування за правилами етикету вважається доречним вітатися. Жителі різних країн світу вітаються по — різному. Наприклад, американці, англійці, українці, росіяни вітаються рукостисканням; французи – цілують один одного в щоку; жителі Лапландії труться носами; самоанці – обнюхують один одного. При спілкуванні потрібно враховувати культурні цінності кожного народу. Також під час вітання потрібно звернути увагу на те, який соціальний стан у суспільстві має ваш співрозмовник, та ким для вас являється ваш співрозмовник, наприклад другом, незнайомцем, партнером по роботі, і так далі. Це все потрібно для того, щоб уникнути під час розмови неприємних ситуацій.

Із самого дитинства потрібно виховувати у дітей спілкування, яке відповідатиме моральним нормам. На сьогодення молодь користується різними сленгами, які не зовсім відповідають етикету спілкування. Взагалі, зараз саме спілкування стало більш вільним, люди можуть вести дискусії на різні теми. На мою думку, це не відповідає моральним нормам спілкування. Так як потрібно знати в яких місцях можна розмовляти на певні теми, та як коректніше виражати свої думки, але, на жаль, цих норм більшість людей не дотримуються. Це один із чинників, який показує проблематику морального спілкування.

Спостерігаючи за тим, як люди спілкуються, можна визначити їхній рівень культурності, вихованості, доброзичливості, шанобливого ставлення до партнера зі спілкування. Для демонстрації своєї вихованості бажано було б не вживати нецензурних слів, не бути агресивним у своїх відповідях; слід уникати насильства, тиску, примусу.

Та ,навпаки, під час розмови давати певні поради, висловлювати пропозиції стосовно даної теми, бути дружелюбним, доброзичливим, ввічливим, толерантним, вміти до кінця вислухати свого співрозмовника, не перебиваючи його. Це сприятиме кращому розвитку процесу спілкування, адже співрозмовникові буде приємно з вами спілкуватися.

Важливим під час кмунікації є врахування внутрішнього стану вашого співбесідника, його настрою. Можна навести такий приклад: якщо у вашого партнера зі спілкування поганий настрій, йому нагрубіянили на роботі та в транспорті, а ви будете ще з нього кепкувати – це буде дуже не коректно до даної ситуації та не ввічливо по відношенню до співрозмовника, адже у нього і так видався поганий день. Якщо ви звертаєте увагу на внутрішній стан вашого співрозмовника – це показує ваш рівень вихованості, толерантності, моральності.

Потрібно не виходити за певні рамки моральності при спілкуванні з друзями, знайомими, родичами, сім’єю, коханою людиною, викладачами тощо.

Зважаючи на це для кожних із цих соціальних груп існують певні норми спілкування.

Адже з друзями можна спілкуватися на вільні теми з певним сленгом. А от із родичами чи сім’єю потрібно використовувати іншу стиль спілкування, бути ввічливим та люб’язним. Під час спілкування із викладачами потрібно культурно висловлювати свої думки, не сперечатися та не грубіянити. Це все буде відображати ваш рівень культури, моральності та вихованості.

Виходячи із того, що вище сказано можна зробити такі висновки, що станом на сьогоднішній день рівень морального спілкування не відповідає високим показникам вихованості. В більшості випадків співбесідники не поважають один одного, не враховують індивідуальних особливостей свого партнера зі спілкування. А це є поганим показником вихованості суспільста. Адже спілкування, яке відповідає нормам моралі – це гарант покращення розвитку суспільства.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.