Моральне виховання у ЗМІ

zmiЗМІ має велике значення у нашому житті. З ним ми зустрічаємося кожного дня, дізнаємося новини, вслухаємося в поради,пізнаємо щось нове. У наш час засоби масової інформації супроводжують нас всюди і завжди, від народження і до смерті. І, мабуть, це одна з причин чому вони мають таких великий вплив на нас, на наше життя, свідомість, вибір та на нашу моральність.

Особливо сильний вплив засоби масової інформації має на дітей та підлітків. Їх свідомість та моральність ще не сформувалась, і на них легко впливати. Вони ще можуть «фільтрувати» всю інформацію що поступає в їх мозок, і якщо свідомий дорослий не допоможе їм в цьому, в не залежно від яких причин — чи то сам не розбирається, чи то не бажає допомогти,хто зна які люди виростуть з цих дітей.

Телебачення мабуть є в кожній родині, і кожна родина хоча б раз на день дивиться телевізор. Чи то новини, чи інформаційну програму або розважальну. І як не прикро це звучить телебачення впливає на людей більше ніж книги та реальне навколишнє життя. Люди дійсно вірять що те що показують на блакитному екрані – і є насправді, ніби до реальності просто підключили камеру і дійсно правдиве життя демонструюсь нам з телевізорів.

Глядачі забувають про сценаристів,які прописують кожен рух людей на єкрані; операторів, які точно,але ніби випадково, знають де і як знімати ситуацію; про режисерів які керують всім і всіма на майданчику; про монтажників які монтують таких сюжет, і таке життя на екрані яке потрібно їм. Також люди забувають про продюсерів які за це все платять, а як відомо «хто платить гроші – той замовляє музику» в нашому випадку картинку, програму, яка вийде в ефір в вечері і якось буде впливати на людей.

Ми, нажаль, живемо в цинічний час, в час коли духовність і моральність часто відсовуються на другий (третій, четвертий…) план. А на першому плані у багатьох людей, не у всіх, але багатьох, стають гроші. Такі люди вважають, що за чудо-папірці куплять собі все. І цими ж чудо-папірцями вони руйнують і в собі і в інших (якщо добираються до засобів масової передачі інформації) моральні якості. Такі люди вважають що мають право нав’язувати всім свою точку зору. І на мою думку — це є першим ступенем моральної деградації.

Другим ступенем, я вважаю, коли люди не хочуть дізнаватися щось нового з дійсно корисних джерел, або своїм дослідним шляхом і просто вмикають телевізор і «смачно» ковтають все те що їм дають, не дивлячись правдиво чи ні, корисно чи ні.

Дійсно пізнавальних каналів і корисних телепередач на сучасному телебаченні дуже мало. А чому ?! Як нам відомо попит породжує пропозицію — в наш час людям простіше дивитися розважальні програми аніж думати над розумними речами. А розважальні програми в наш час пропагандують по більшою мірою негативні або дуже суперечні цінності і принципи з точки зору моральності та етичності, здорового способу життя та психології.

Зараз люди є повністю екранними в них знижена уява та творча активність. Люди не знають і не бажають себе чим небудь зайняти. Не хочуть знаходити і створювати щось нове, а навіщо все ж винайдено і на екрані показано. Стає нудним зобразивне мистецтво, прояв себе в творчості. Внутрішній світ кожної людини поступово згасає наповнюючись тим сурогатом який вона отримує з мас-медіа.

Розважальні програми руйнують моральне становлення особистості, особливо сильно це помітно на підлітках, такі програми на сучасному телебаченні переконуюсь молодь у тому що-хто сильніший той і завжди правий, що свобода це робити все те що тобі заманеться. Мас-медіа створює такі фільми, програми де переконливо показується що соціальний статус і грошові можливості – демонструють успіх людей,що все її життя має крутитися навколо них, що якщо в людини їх не має то не буде щастя.

З метою привернути увагу до екранів демонструються не моральні речі такі як порнографія, насильство, жорстокість, смерті в прямих ефірах,страждання інших, що пробуджуюсь в людях низмені інстинкти. І ниби то це про все погане розповідається з боку засудження, а загальна картинка виходить інша, люди вважають це за норму і приносять у своє реальне життя, шукають певну суму грошей на здобуття предметів розкошів, а якщо не виходить чесним шляхом іде шляхом жорстокості тим самим підвищує рівень злочинності.

В ЗМІ зараз існує культ жорстокості, насильства, порнографії, особливо яскраво це помітно в Інтернеті ,де прямо захистися від цього дуже важко, можна лише мінімізувати перегляд таких джерел. Це все призводить до неусвідомленого засвоєння таких моральних установок молодими людьми, до бажання повторювати в своєму житті, вважаючи, що це є правильно і природно, це знижує рівень заборон і домагань в житті, призводить до втрати морально-ціннісній орієнтирів, установок, до правопорушень і злочинах.

Рівні і розвиток моральності, запити і потреби у молоді сильно впливають на соціокультурну характеристику народу,на його спадщину, на майбутнє, бо саме молодь буде його будувати.

Основним шляхом розв’язання проблеми випливу на моральність дітей і підлітків через ЗМІ буде формування правильної внутрішньої позиції, яка забезпечує адекватність сприйняття інформації і тут велику роль відіграють батьки і які вони первино закладуть навчально-виховні основи. Саме від батьків буде залежить і чому надає перевагу дивитися дитина і як вона це сприймає, і що винесе для себе, а в подалі і як вона це буде використовувати в житті. Батькам потрібно розмовляти з дітьми.

Обговорювати що вони бачили на телеекрані, що є там правда, а що перебільшення. Точно визначити і показати що є хорошим а що поганим. Формувати адекватність сприймання інформації і давати можливість розвиватися дитині, щоб вона щось нове відкривала і створювала, а не лише поглинала все готове. А перш за все розуміти це все має сам дорослий і він сам має захотіти розібратися в каші що поступає до нього з мас-медіа.

Насправді вплив ЗМІ може бути і позитивний-це і наукові програми (канали), це і новини, щоб дізнатися що відбувається в світі, і навіть деякі розважальні програми. Головне «фільтрувати»всю інформацію, з розумом і відповідальністю підходить до переглядів і щодо того що дивляться діти.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>