Етичне вчення Томаса Гоббса

GobbsНародився видатний англійський мислитель Томас Гоббс ( роки життя — 1588-1679) у сім’ї священика. Отримав бакалавра у оксфордському університеті і певний період викладав уроки вдома, а потім працював секретарем.

У своєму вченні він припускав припущення до протиставляння, до двояких відчуттів . Він говорив що людина через свої дії та отримання інформації людиною через зовнішній світ через повітря, колір, тепло чи холод , розуміння почуттів, та їх розрізнення між собою наприклад добро і зло, тверде чи м’яке і саме через це певні приємні для людини чи не приємні відчуття вона може їх відокремити. Щодо державного устрою Гоббс говорив що має бути влада, але він був схильний до монархії , але більш до абсолютизму у свободі кожної особи. Він вважав якщо зібрати волю кожного тоді вийде одна і, то й буде державою з певними обов’язками.

Гоббс розглядав мораль, як зародження знущання, яке узагальнює зв’язки в соціумі і стає як продовження егоїзму. Він писав про те коли суспільство обмінюється інформацією, своїми цінностями , то він мав на увазі уважність , повагу чи навпаки. Більшість філософів вважали якості совісті, моралі певним відношенням до владарювання і таким чином це все розглядають, як прояв поваги до когось.

Гоббс писав про мораль так , що мораль є певною сукупністю, системою певних положень, що показує реальні відносини корисності, а етика це лише намагання перебороти відторгнення моральних дій.

Також можна побачити його думки с приводу ідей і від чого саме вони з’являються, він писав й багато філософів що ідеї породжує пізнання себе, як особистості у цьому суспільстві , а щодо гідності й розуміння інших моральний якостей людини він пов’язував з прийняттям правління держави.

Достатнє значення Гоббс приділяв тому порівнянню, що природа наділила людину з фізичною силою і з певними, різними інтелектуальними здібностями. Також у його вченні є виклад думок про те, як бажання та пристрасті спостерігаються у кожного з нас і ми ними керуємось постійно і за допомогою них робимо дії, які буває переповнюють все і ми тоді більш схильні до фантазій і тому подібне, ає ще деякі бажання, якими керується людина: це можуть бути страхи смерті чи певні речі які хотілось би мати завдяки своїй праці.

Його етичне вчення поєднувало соціальні, фізичні та й політичні погляди у який людина є чимось абсолютно новим й зі своєю незмінною природою. Істинним, добрим він вважав пристрасті та бажання, а негативним та злим неприязнь , нетерпимість. Чесноти та недоліки спричиняють розуміння, що зумовлює й перешкоджає досягнення істини та добра.

Обов’язки, які є лише причиною чи наслідком суспільного затвердження певних норм та законів які є схожими моральним зобов’язанням і які відрізняються один від одного тим характером певних правил. Гоббс вважав суспільний мир істинним благом. Вчений знав , що закони, які надає нам природність моралі є такою ж , як і суспільні чесноти. Він був за те що корисна релігія , як засіб для населення.

На основах вчень Томаса Гоббса писав свої думки — Бернард де Мандевіль.

У законі Євангеліє » писалось так: поводься з іншими так, як би ти хотів щоб і інші поводилися з тобою». Т. Гоббс говорив, що цей закон розумного егоїзму, основного морального стилю особистості й до цього закону мають сходитись всі інші соціальні закони, але ніхто не буде між ними стояти на сторожі й бути використаним. Тоді Таким посередником має стати між ворожнечею людей певний штучний суб’єкт який буде ними ж і створений називають його Левіафан. Вчений Гоббс ще його називає через фізіологічне , через функції фізичної людини — соціального володаря.

Природне становище , війна між людьми зумовила перейти до суспільного становища , вони згодили спільний договір ради користі та виживання. І цей природний стан певними зусиллями всього людства змусив дійти до цілі , до комфортних умов життя — цивілізації.

У висновку можна сказати про те, що Томас Гоббс увійшов до історії культури, як творець своєрідної системи у якій у центрі висвітлені проблеми людини-істоти моральної та політичної , яка намагається пізнати себе і свою суть.

Гоббс зробив великий внесок у етичні праці, філософію та культуру в історії своєї нації.

Т . Гоббс став значною людиною не тільки для людства в сучасному світі,а й залишився у кожного на полицях книжкової шафи де його книги цінують і до тепер в яких викладені непохитні думки майстра, дослідника, великого мислителя.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.