Типи питань , які використовують в діловій розмові

adap-robotaДілове спілкування , досить таки – популярна , актуальна і розповсюджена тема на сьогодні . Уміння вести переговори , правильно підбирати слова , складати речення , запитання , ухвалювати рішення – головне завдання , від якого залежить кар’єра , успіх , і взагалі всі наші життєві плани .У бізнесі , професійній діяльності люди встановлюють контактування один з одним ,передають важливу інформацію , щоб в подальшому ставити ціль й реалізовувати досягнення її .

Як говорить китайське прислів’я ,що далеко піде той, хто м’яко стає .Тому , починаючи ділову розмову , ми повинні пам’ятати про правила мовного етикету , які залежать від даної конкретної ситуації . Тільки за умови їх дотримання можливе плідне , продуктивне спілкування . Ділова розмова – це важкий процес, який містить багато планів , щоб узгодити контакт між людьми .Учасники в даному процесі мають бути доброзичливими , захопленими , зацікавленими темою розмови , люб’язними при обміні міркуваннями та під час сперечань , бути співчутливими , тактовними , коли є зауваження та критикування іншого .

Майже кожного дня нам доводиться вести офіційно-ділові розмови в повсякденні , тому потрібно пам’ятати про етапи, з яких розпочинається спілкування:

— спочатку , ознайомлюється людина з проблемою та її відтворенням ;

— потім , уточнюються фактори , що мають впливати на вибір вирішення будь — якого питання ;

— після чого , приймається рішення та доводиться до співрозмовника ;

Потрібно пам’ятати завжди : чим змістовніше та більш поглиблено викладатиметься проблема , тим краще і легше буде знайти правильне рішення .

Існує нескінченність способів розпочати ділову розмову , але практика виробила ряд доцільних пунктів . До найбільш вдалих відносяться наступні прийоми :

— метод знімання напруги . Всі знають , що декілька доброзичливих слів сприяють створенню на початку самої бесіди — комфортну атмосферу . Щоб створити дружню обстановку , можна використати такі прийоми, як компліменти, жарти;

— метод зачеплення . Він стисло викладає проблемну ситуацію , пов’язуючи її з уловленням розмови,використовуючи це зачеплення,як вихідне положення для реалізації порушених проблем;

— метод для стимулювання гри уяви , який забезпечує постановку на розмовному початку з низки питань , що будуть обговорюватися . Цей метод передбачає позитивні наслідки ,якщо діловий партнер — оптиміст і володіє нормативним спогляданням на певні умови;

— метод прямого підходу. Тобто партнери по спілкуванню обмежені в часі або питання вимагає негативного вирішення і обговорення , можна використати цей метод без будь — якого вступу : коротко повідомляємо причини необхідності в такій бесіді , ми швидкоплинно крокуємо від загальних запитань до конкретних , безпосередньо до самої теми розмови.

Якщо перший етап підготовки до бесіди була ґрунтовною і продуманою , враховані і проаналізовані всі ситуації , які можуть статися ,то в головному розділі ділової розмови її ініціатор почуватиме себе більш впевнено.

Більш ефективному проведенню такої розмови допомагає не всім відомий « Ви – підхід » , що полягає у завданні : уміти поставити себе на місце співрозмовника . Тобто — це так звана ідентифікація . Вона сприяє кращому розумінню намірів і дій співрозмовника .

Корисно також ставити самому собі питання , наприклад , що б нас цікавило на його місці ? Або ж , яка в нас була реакція б у його становищі ? « Ви – підхід » має на меті поставлення запитання такої форми : « ваша проблема лежить в основі … ? » , « вам цікаво буде дізнатися …? » , « як ви знаєте … ? » , « якщо ви користуєтеся цією можливістю, то… ? » . За такого підходу співрозмовнику дається змога відчути , що людину шанують і цінують як професіонала . Хто користується такими прийомами , такими типами питань , той , як правило , досягає успіху .

Уміння задавати питання , дає нам можливість керувати розмовою в потрібному напрямку . Є запитання , з допомоги , яких регулюють бесіду , тобто :

— відкритої форми : що ? коли ? хто ? навіщо ? , котрі передбачають обгрунтовані думки ;
— закритої форми : чи мусиш ? чи були ? чи мають ? чи існують ? – допускають односкладові відповіді .

Уміння вести ділову розмову належним чином є одним із найважливіших факторів, котрий визначає шанси у здобутті успіху в бізнесі , службовій чи підприємницькій діяльності . Ще в минулому столітті дослідники дійшли висновку , що успіх на 15 % залежить від наявних професійних знань , і на 85 % від вміння передавати інформацію.

Необхідно притримуватись таких правил під час ділової розмови та постановки питань : слухати співбесідника до кінця, доки він не закінчить свою думку,уважно,що дуже важливо,вдумуватися ,не ігнорувати сказане,адже це свідчить про повагу до партнера по бесіді;завжди потрібно бути дружелюбно налаштованим до спірозмовника,ввічливим,що як правило робить успішним завершення ділової розмови; в деяких,ситуаціях не заважатиме демонструвати стійкість, зберігати спокій під час розмови;питання мають бути сформовані так, щоб в ніякому разі не образити співбесідника;також важливо при запитуванні дати час для роздумів,оскільки людині може бути важко відповісти на те чи інше питання одразу; враховувати індивідуальні особливості характеру партнера по бесіді ,адже ми знаємо, що кожна людина унікальна,неповторна,своєрідна. До ділової розмови потрібно готуватися заздалегідь,і підібрати правильну тактику,підхід до кожної конкретної людини.

Наостанок також хотілося б відзначити , що ділова розмова і питання в тому числі залежать, від тону, оскільки підвищення його не допустиме . Тон має бути спокійним , рівним , стриманим незалежно від ситуації. І слова , які ми доносимо до співбесідника повинні бути чіткими, зрозумілими, змістовними . Через недотримання таких простих правил часто призводить людей до непорозуміння , навіть до конфліктів , що зовсім не є бажаною метою ділової розмови.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *