Професійний етикет та його особливості

vezhlivostiПрофесійний етикет – це ті норми, що регламентують стиль праці працівника та манери його спілкування із своїми колегами та також клієнтами, студентами та ін., гарний зовнішній вигляд, професійний дресс код.

Крім того без винятку професійних, та технологічних видів психологічної допомоги протягом покращення відносин та передусім в ході перших зустрічей може виникнути багато пустих , сказаних і несказаних запитань , які потрібно завбачувати та брати до уваги. Такі питання у цілому представляють професійний етикет поводження консультанта — психолога та спільної атмосфери .

Ось самі елементарні приклади:
Паління
Не дозволити відвідувачі палити протягом співбесіди це некорректно. Це може сприйматися як примус або ж змушення проти волі людини. Заразом спонукувати до паління це не красиво та приносить шкоду для здоров’я людини. Корректність та доцільність спонукань , партнерський тон мовлення може допомогти зняти натиск , що змушує клієнта палити.

Ведення обліку
Кожний метод записування фактів магнітофонного занотонування має неодмінно бути обговорений із клієнтом та при самій меншій незгідності безсумнівно , не використовуватися . Але після закінчення зібрання психолог має можливість записати у зошиті значні хвилини розмови клієнта те що турбує його задля того, щоб більше зрозуміти їх та бути підготовленим до їхньої другої зустрічі.

Постійні спізнення
Якщо людина постійно спізнюється до завчасно обговореного часу , то потрібно розслідити які можуть бути причини спізнень .

Людина має дотримуватись дресс-коду це є досить таки неодмінним компонентом професійного етикету, потрібно показати свій смак стиль та вміння правильно і гарно одягатися. Я думаю що кожен зі мною погодиться , якщо ви з’явитесь на роботі з оголеним животом та плечима , це зовсім не буде сприяти щодо підвищення авторитету. А сколене волосся або строга зачіска та костюм який відповідає хорошому стилю це якраз саме те, що вам і потрібно .

Також потрібно дотримуватись і стилю спілкування . Вміння говорити чітко, грамотно , коротко , але про саму суть питання, це обов’язковий компонент у кожній кар’єрі яка приносить успіх.

У спілкуванні електронною поштою або розмові по телефону залишайтесь коректним, грамотним , ввічливим. Пунктуальність — є найпершою вимога в кожній сфері професійної активності , отже чітко розплановуйте свій час.

Професійний етикет пов’язаний із культурою мови, що є джерелом спілкування.
Чітка вимова, правильна дикція, не швидкий темп вимови дають дозвіл підкреслити, що людина освічена та професійно — обізнана.

Начитаність та також чистота вимови не може допускати в професійній етиці використання слів-паразитів та лайливих слів. Вимова працівника має постійно відповідати даній ситуації та професійному рівню його слухачів. Її потрібно постійно збагачувати професійними висловами, прислів’ями.

Професійна вимова передбачає стислість , грамотність , точність та ясність думки.

Науковці запевняють , що у професійному етикеті вирази обличчя, поза людини та її жести , артикуляції мають більш важливу роль, чим сама мова. Отже можна сказати , що „мова” тіла повинна бути в гармонії із спілкуванням за допомогою мовних знакових одиниць, доповнюючи та робити сильнішим його . Вербальне спілкування краще проводить дію на людину , підштовхує до впевненості та відкритості .

Професійний етикет невербального спілкування може включати в себе такі елементи як:

відстань — можна розрізняти близьку – інтимна, особистісна , і не близька – соціальна та офіційна. Наші очі є „ дзеркалом душі”, отже вони можуть розповісти те , що не скажуть слова. Мова наших поглядів занадто багата, розкішна. Наприклад ми можемо говорити: розумний погляд, пусті очі, не веселий погляд і таке інше. Також ми вживаємо досить таки часто і словосполучення які спонукають до дії тобто дієслівні,це такі як, наприклад: не відводити очей, зловити погляд.

Отже, із цих наведених прикладів є етикетними. Скажемо , що ці приклади є важливим аспектом у професійному етикеті. Посмішку в професійному етикеті можна вважати невід’ємним засобом спілкування.

Посміхатись потрібно не тільки губами , а оскільки очима. Це є важливим аспектом .В школі , університеті , офісі . Якщо на обличчі постійно будуть серйозні риси : хмурість , непривітність , строгість — то з людиною буде не цікаво співпрацювати , в школі і університеті студенти та учні будуть не слухати такого викладача їм буде не цікавий матеріал і таке інше , можна навести багато прикладів. А от коли на обличчі посмішка — це вже зовсім інша справа. Суспільству подобається обличчя, яке світиться добротою та ніжністю.

Жести рук – можуть показувати те, що людина може бути не досить впевнена сама в собі , неспокійна , або обурена чимось. Але також і навпаки людина може бути впевненою , врівноваженою , спокійною.

Постава може бути мимовільна або навмисна тобто – стрункою , рівною , сутулою , згорбленою , пихатою.

Отже, дотримуйтесь професійного етикету та будьте хорошими професіоналами , спеціалістами у своїй справі!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *