Моральні принципи сучасного педагога

vihovПедагогічна професія — одна з самих найдавніших професій у світі. Ця професія виникла з потребою людства передавати свій набутий досвід підростаючому поколінню. Ще в давнину педагоги передавали молодшому поколінню знання і навички праці та володіння зброєю. І відтоді римський імператор почав видавати першу зарплатню, що і дійсно засвідчувало появу педагогічної професії.

На даний час створений закон «Про загальну середню освіту», де конкретно вказано який повинен бути педагог у наш складний період життя. Педагог повинен бути з високими моральними якостями та цінностями, який обов’язково повинен мати відповідну педагогічну освіту, або хотяби рівень професійної підготовки. Педагог повинен забезпечувати результативність та чітку якість своєї роботи.

Педагог повинен мати велику чисту душу та добре серце. Він повинен завжди відноситись до дитини з любов’ю, бо якщо педагог не матиме любові до своїх дітлахів, то це те саме що співак без голосу, а музикант без слуху. Педагог по життю повинен бути мудрим, добрим, який вчить як вибрати правильний шлях у житті, і вчить жити у суспільстві.

Популярність цієї професії свідчить про її значущість. На вчителя покладено особливу відповідальність – формування гармонійної особистості. Тому педагог має постійно працювати над власним іміджем та слідкувати за своїм зовнішнім виглядом. Але ні зачіска, ні костюм, ні макіяж, ні парфум не замінять викладачеві доброзичливості, педагогічної майстерності та гарного настрою. До приємного зовнішнього вигляду вчитель має додати ще й витонченні манери та загальну культуру мовлення.

Жодна в світі професія не ставить перед собою таких великих вимог до людини, як наша професія, вчитель, педагог, вихователь. Педагог повинен прагнути в собі людського ідеалу, повинен бути носієм загальнолюдських цінностей і також неповторною особистість для життя. Педагог завжди на виду у своїх чад та їхніх близьких людей, тому він повинен бути завжди готовим до того, що за ним спостерігають, а інколи беруть приклад.

Слово педагог дуже різноманітне, для когось це просто щось таке змістовне та особливе, добрі очі та перші букви, а для когось постійні двійки у щоденнику.

Кожен педагог повинен найбільше працювати на майбутнє своїх вихованців. Його повинна хвилювати не одна особистість, а цілий світ людей. Обов’язок педагогічної професії – виховати гідних людей, які зможуть у подальшому показати себе з кращої сторони у суспільстві. Великої шкоди завдає педагог дитині коли він поблажливий до своїх учнів, байдужий до їх навчання. Більшість педагогів у нашій країні одстоювали єдність,вимогливість та повагу до учнів, та до самих людей.

Макаренко говорив що: «Педагог завжди повинен бути оптимістом, бачити усе краще що може бути притаманне дітям», отже він ніколи не повинен ігнорувати їх недоліки, якщо навіть вихованець помиляється. Обов’язковою нормою до учнів це є справедливість. Бо будь-які несправедливості (обвинувачування без підстав,любимчики на першому місці, несправедливе оцінювання знань та ін..) завдають шкоди справі навчання і виховання. Педагог повинен завжди бути емоційно налаштованим, свої стреси та переживання оставляти далеко десь за дверима класу, аудиторії або школи.

Отже, головне завдання педагога – навчити та виховати, у цьому і закріпленні всі функції педагога. Педагог – носій знань. Я вважаю що чим більше вчитель наповнений знаннями, то діти краще засвоять науку. Тут же головним є не передавати, а формувати вміння та здобувати це все самостійно. Також педагог має створити сприятливі умови для розвитку потенціалу дитини, щоб учень міг вільно і комфортно сприймати інформацію. Ще однією дуже важливою характеристикою вчителя є мовна культура.

Мова педагога є найважливіший засіб спілкування педагога з учнями. Мова повинна бути: яскрава, виразна, змістовна, точна, ясна, проста, стисла, барвиста, логічна, чітка дикція, взаємовідповідність між тоном і змістом, між словами та мімікою. Педагогічна мораль становить перед собою особливості педагогічної діяльності. Педагогічна мораль – це нормативні судження, що виражають свої певні вимоги до поведінки педагога. Отже, якщо в процесі праці поведінка вчителя узгоджується з педагогічною мораллю, то вона є вираженням справедливості та добра.

Педагог – це головна особа педагогічного процесу. Завдяки спілкуванню з дітьми педагог виховує не тільки словом, а й тими можливими якостями особистості. Авторитет вчителя це його позитивні якості, моральні сили та переваги. Звідси і пішла велика пошана та повага до вчителя та віра в самого нього. Авторитет педагога – володар думок своїх учнів. Щоб гарний був авторитет у педагога він повинен мати такі риси як: дисциплінованість, єдність слова і діла, здібності та психофізичні якості, принциповість, людяність, стриманість, чемність, привітність.

Педагог має володіти педагогічною інтуїцією, це важливо для того, щоб швидко зорієнтуватися в конкретній поставленій ситуації. Педагогічна мораль будує систему загальних та приватних норм, звичаїв та правил, які перебувають у складних взаєминах між собою. У педагогічної моралі є професійний обов’язок вчителя, його моральні обов’язки перед суспільством, перед колективом та перед самою педагогічною професією.

Отже, сучасний педагог – це особистість творча. Він повинен бути комунікабельним, динамічним, впевненим у собі , толерантним.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.