Сосновский А.В. Лики любви. Очерки истории половой морали.

Liki_lyubviСтатева мораль , що це таке ? Як статева мораль впливає на розвиток особистості? Чи існує еволюція статевої моралі? – відповідь на ці запитання я сподіваюсь знайти у книзі одного відомого журналіста, кандидата філософських наук Сосновського А. « Лики любви ».

Автор у книзі розкиває суть поняття «статева мораль» , він проводить хронологічні рамки її еволюції. Дана книга розбита на кілька розділів, які відповідають етапам розвитку людини та встановлення її особистості у суспільстві.

З перших сторінок книги переді мною постає картина суспільства в якому жила первісна людина. Розкривається полігамність чоловіків та жінок,як зазначає автор жінки були не менш полігамними ніж чоловіки. Чоловіки у свою чергу як були домінантами так і залишились, але були такі непоодинокі випадки коли жінка не відповідала взаємністю домінантній особі. В давні часу у одному австралійському племені арунта існував звичай , що перед тим як дівчина має вийти заміж вона зобов’язана пройти обряд дефлорації. Також існував звичай обрізання.

Екзогамія в давні часи був одним з найпоширеніших табу на створення сім’ї, це визнавалось як певний регулятор поведінки перед створення м сім’ї. В подальшому розвитку жінка стала більш самостійною особою, а чоловік використовував її в якості матеріальної підтримки. Згодом жінка досягла найвищого свого абсолютизму , після якого був лише спад. Економічна нестабільність у житті змусила жінку передати вузди керування чоловіку. Чоловіки стали платити викуп за свою майбутню господиню дому.

Також відомий факт того , що в римі «обслуговували» гостей дому не тільки раби, а й сама господиня. Про це писав сам Одіссей. В одному аборигенському племені існував звичай коли старший брат віддавав молодшому свою дружину для спільного проживання. Але в замін потім старший брат отримував дружину молодшого коли той одружувався. Також були випадки коли двоє братів були одружені на одній і тій же жінці. Читаючи дану книгу я не відкидаю навіть такого варіанту, що шлюб в первіснообщинному ладів був лише певним духовним переживанням.

Далі я дізналась про те , як в давнину люди віддавали шану своїм богам кохання. У кожній нації був свій ідол поклоніння , про них ходили легенди , складалися міфи. За якими головною в домі була жінка, лише за ініціативи чоловіка могло бути розлучення. Дружина повинна йти за своїм чоловіком навіть у загробне життя. В Давньому Єгипті навіть існували жреці кохання. Для своїх богів люди будували храми в яких відбувались жертвоприношення та молитви з прохання про допомогу у пошуках другої половинки чи у народженні дитини. Були гетери — жінки для яких займатися кохання це не лише спосіб існування, а й певне моральне задоволення так би мовити ціль життя. Їм надавались великі привілегії у суспільстві . Список відомих гетер був дуже великий. Така жінка була у Сократа, Ісократа, Македонського.

Розпочалась нова епоха – встановлення християнства. Це призвело до масових протистоянь та кровопролитних війн між язичниками . Було встановлено новий тип вірування тому потрібно було шукати нові підходи до всього , навіть до статевої моралі. Почали дотримуватися одношлюбства, розлучення могло бути лише при відповідних ситуаціях. Коран наприклад піднімає на найвищий щабель статевий потяг і дозволяє його навіть під час святого посту. В процесі подальшого розвитку виникає така ідеологія, як жінко-ненависть – добре чоловіку не торкатись жіночого тіла взагалі . Насильство над особистою природою дало надзвичайні, неочікувані плоди. Чоловіки могли програти , продати свою дружину, також виводити їх у світ на мотузці.

Після цього всього виникло таке явище як відьомство. Спочатку жінок карали більш – менш лояльно, але з часом покарання переростало в насилля , яке доходило до спалювання на вогнищі. Після масових спалень та вбивств настала тиша – доба Ренесансу . Відбулося переосмислення принципів моралі: моральні засади відкидались , пристрасть досягла свого піку,любов і ненависть були безмежними. Ідеальний чоловік того часу — особа , яка мала нестримне і невгамовне бажання , а жінка – та особа , яка охоче йде за таким чоловіком. Жінка могла брати участь у розмові навіть на пікантні теми. Взаємини в сім’ї нерідко були трагікомічні і суперечливі. Так звана «еліта» того часу могла вільно диспутувати на будь — які теми. Вони не бачили нікого і нічого окрім свого кола . Все що за ним аморально ,низько і неварте їхньої уваги. Вони з легкість вибирали собі коханців . Поступово створювались «клумби розпусти». Це призвело до аморальної поведінки знаті та фізичного знущання над жінками. Траплялись такі випадки , що батьки лишали цноти власних дочок, вбивали та знущались над власними онуками. В подальшому розвитку з’явилась така професія як проституція. Особи такої професії мали всі блага для проживання. Зв’язок з такими особами наносив великий удар по фінансовому становищі чоловіка. Люди,як нам відомо люблять різні розваги, тому вони час від часу влаштовували різні карнавали. На одному з яких можна було спостерігати майже оргію французької знаті.

Капіталізм — прояв духмізму почуттів і духовних начал людини. В цей час створюється подвійний кодекс моралі вкорінення правил моральної поведінки чоловіків та жінок , за яким чоловіки мали право на зраду , а жінки не мали права навіть втрачати голову від своїх чоловіків. Навіть у цій добі продовжувалось таке явище , як проституція. Це намагались зупинити ,але все марно. Розумні люди заробляли на цьому . Були зафіксовані випадки одностатевих відносин. Дехто намагався приховати такі стосунки. Інші навпаки відкрито говорили про це і не соромились свого «я». Хтось просто сприймав свої сексуальні вподобання , і жив з цим гріхом все життя. Виникали такі явища як садизм і мозахізм . Людям до вподоби відчувати і наносити біль при статевому контакті. З часом люди дійшли думки , що те чим вони займаються аморально. На базі цих міркувань було створено рух відновлення статевої моралі. Було переглянуто законодавство з приводу сексуальних меншин та свободи самовираження в інтимній сфері. В подальшому відбувались зміни ,хоча незначні , але все таки вони були присутні. Росія на таку реформу зі сторони Європи мала свою відповідь. Як відомо доля — це характер. Російський чоловік це тугодум який підкоряється більш сильнішому. Основним заняттям даної особи було рвати на собі сорочку,пиячити . Історія Росії драматична і багатостраждальна – цим і пояснюється той факт,що в Росії довгий час була панщина,діти та жінки піддавалися жорстокому насильству та тортурам. Влада бачила наслідки розпусного життя в країні тому почала приймати радикальні заходи щодо збереження морального обліку країни. Після масового рейду виявилось що більшість проституток це селянки,їм видавався замість паспорта « жовтий квиток», який розкривав вид діяльності особи. Ми можемо перечити всьому тому що відбувається, але воно діяло, діє і буде діяти.

Прочитавши книгу можна зробити висновок , що еволюція статевих відносин проходить через людське існування і супроводжує його далі. Еволюція статевого моралі на різному етапі свого онтогенезу трактується по – різному. Спочатку це було як моногамність стосунків, далі все перетворювалось в розпусту ,яка наносила великий шрам на мораль людства, а з часом вона стихала. Як бачимо еволюція статевої моралі проходить велику відстань і має свої певні спади і піки , падіння і піднесення . Від свого цього ми невзмозі втекти, це наша природа і як ми цього не бажатимемо,але до цього тягнуло , тягне і буде тягти. Можливо колись там десь там ми будемо керуватись певними моральними нормами , але навіть якщо ми зуміємо придушити в собі цей інстинкт з часом від він вирветься на волю і все буде відбуватись по коли ,як можна прослідковувати в цій книзі. Тепер неможна виключати такої думки , що можливо і в наш час відбувається спад чи падіння.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.