Моральна поведінка сучасного педагога

skulМоральна поведінка сучасного педагога – це дзеркало свого Я, в якому можна спостерігати важливу роль в особистісних якостях самого педагога, в його чутливості та ставленні до іншої людини.

Педагогічна професія – одна із найважливіших і найдавніших професій. На мою думку, сучасний педгог повинен мати високі моральні якості, мати вищу педагогічну освіту, відповідний рівень професійної підготовки, яка здійснює педагогічну діяльність та її професію.

Яка ж повинна бути моральна поведінка сучасного педагога? На мою думку, саме віра в людину, яка живить працю педагога. Він повинен мати оптимізм, глибоко підтримувати й завжди вірити у можливості дітей, бачити тільки хороші якості, не концентрувати увагу на його негативних рисах, діях, вчинках. Обов’язково вчитель повинен ставитися до учнів справедливо.

Адже несправедливість з боку педагога може ранити дитячу душу, обурити учня і завдати шкоди навчанню й вихованню. Важливою моральною поведінкою для педагога є хороше і доброзичливе ставлення до дітей, незважаючи на особисті переживання, можливі домашні клопоти та поганий настрій. Але в той час він повинен замовчувати, вміти вислухати навіть неправильні відповіді учнів. І справедливо оцінювати їх.

Як позитивні так і негативні емоції, не повинні переходити меж, тобто він повинен педагогічну спрямовувати і все добре обдумувати. Педагог, який працює в такій професійній сфері, в першу чергу, повинен бути морально відповідальним. І мати таку поведінку, яка личить моральній особі. Адже, якщо людина морально відповідальна, то вона має зв’язок із суспільством, і за кожний свій вчинок нестиме відповідальність.

Щодо основ моральної поведінки його, то я вважаю, позитивними якостями , які становлять основу його авторитету. Педагог стає авторитетом для учнів, коли він може навчати їх правильним вчинкам. Педагога вважають авторитетним, коли він може володіти думками і почуттями своїх учнів. Він створюється завдяки таким важливим рисам як: справедливість, ерудиція, принциповість, глибокі фахові знання, людяність, єдність слова і діла та високе почуття відповідальності.

Повинен тримати себе з гідністю. Бадьорим, життєрадісним, дисциплінованим, стриманим, чемним, привітним – ось якими якостями мусить володіти справжній педагог. Повага – одна із моральної основи педагога. що відображає оцінку чогось вищого, більшого від того, хто його оцінює. Тобто, добре та правильне ставлення людей один до одного, а саме педагога до свого учня. Вона притаманна людській гідності, реалізується в пошані як вищій формі поваги.

До форм відносять різні спеціальні уроки, бесіди, розмови на різні теми, диспути, лекції, зустрічі свят, тематичні вечори, благодійні заходи, вечорниці та ще багато інших. На мою думку, педагог, який працює в такій професійній сфері, в першу чергу, повинен бути морально відповідальним. І мати таку поведінку, яка личить моральній особі.

Адже, якщо людина морально відповідальна, то вона має зв’язок із суспільством, і за кожний свій вчинок нестиме відповідальність. Тако головним є навчити дітей системи ідей та традицій, культури народу і людства, а не тільки власні інтереси, мотиви, плани. Хороший педагог повинен знати, що його обов’язок – це виховати гідну людину, здатну примножувати здобутки, з того учня який , можливо, навіть не мав поняття навіщо йому навчатись.
К.Ушинський сказав,що вплив особистості педагога над дитиною є дуже важливою, і її не можна замінити ні покараннями і заохоченнями , ні підручниками, ні сентенціями.

Я вважаю, що він хотів сказати саме про того педагога, який вихований сам добре, який самовдосконалюється морально, або прагне до самовдосконалення. Але кожен педагог має індивідуальний стиль виховання, саме від цього залежить ставлення дитини до педагога та ставлення педагога до дитини. Дуже часто ми стикаємося з тою думкою, що він повинен ставитися суворо, бути вимогливим та послідовним у ставленні до свого вихованця. Цей стиль виховання є навчально-дисциплінарною моделлю стосунків педагога та дитини.

Але педагоги які дотримуються такої моделі виховання мають виховний вплив на учнів: добре ставляться до дітей, мають довіру та повагу, виявляють організаторські вміння, цікаво організовують вчинки дітей, обов’язково орієнтуються на потреби та інтереси дітей. Дуже важливо і добре коли педагог може сам оцінити свої професійні навички, значущі якості. Тому що коли в педагога самооцінка занижена, або якщо у нього слабка нервова система, коли він добре ставиться до дитини, то може застосувати сурові форми ставлення, бо вважатиме що його хороша поведінка є недоліком.

Насправді хорошим педагогом можна вважати того, хто веде себе коректно та стримано до колег, є уважним та зацікавленим, пропонує свою допомогу. Успішна діяльність педагога забезпечена коли його моральна поведінка може призвести до хорошого( позитивного) клімату в колективі.

Отже, моральна поведінка сучасного педагога повинна проявлятися з добрих людських почуттів, а саме : щирою любов’ю та ласкою. І я впевнена, що при такому вихованні учні будуть морально вихованими, адже найважливішою якістю педагога є його доброта, яка впливає на учнів.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.