Релігійно-етичний підхід до війни

relig+viynaПитання війни та миру постає одною з сучасних, тотальних проблем світу, значення якої — росте, проте невирішеними постають причини його зростання до цього рівня. Релігія це один з значних обставин створення моралі. Вона є культурною формою, тим самим мораль зміцнюється в її всебічності, тому що вона уособлена в зображенні є но­сієм моральних чеснот, тобто символ вірувань. Релігія насичує моральні та духовні почуття народів, втілює в собі абсолютне добро та моральну витонченість.

З одного боку різні релігійні сторони закликають, щодо миру та злагоди між людьми, але з історичного досвіду це представляє собою й протилежне, тобто саме релігійні незгоди призводять до військового опору.

Релігія створює духовні символи, корегує відносини, спонукаючи до тримання моральних звичаїв та манер. Вона використовує довірену особу для регулювання взаємини між богом і суспільством, вносить зміни в ідеях і символах віри згідно до потреби проміжку часу, виступаючи активною обставиною створення богословної атмосфери стосунків. Ці відносини отримують характерну систему внаслідок церкви, що позначається чинником творення та укорінення релігійних ідеологій.

В наш час релігійними мотивами нерідко постає причина ненависті людей, народів та виникнення чергових військових конфліктів. Кожен з конфліктів на релігійній основі потребує особового обговорення. Гадаю, що люди, які істинно вірують, незважаючи на своє віросповідання і предмету поклоніння не можуть бути схильними до насильства і вбивства інших людей.

Насамперед через військові релігійні конфлікти, часто змінювалась світова карта, змінюються кордони держав та політична система управління країн. Під час війн на основі релігії використовувалися сучасні різновиди озброєнь, в бойових діях брали участь винятково кращі сили, залучалося потужне військове технічне обладдя і останні розробки в колі озброєння. Релігійно-етичний принцип війни обумовлений історичними умовами розвитку народу, які вимагають від богословської думки враховувати конкретні обставини виникнення війн і військових конфліктів.

Я вважаю, що створити єдину релігію обрану в усьому світі не можна.

Суспільству прагнуть нав’язати інше вірування, навіть не шукаючи сутність про подальшу долю цього людства. Тому, війна і є своєрідною людською діяльністю, тим, що людина може розкривати кращі риси і якості, такі як мужність і саможертовність, але й так само викликає величезне страждання, жорстокість, безжалісність, безсердечність, дикість, звірство, тиранство, деспотизм, лютість, насильство і не людяність.

Це і є головним критерієм етики. Кожна з основних релігійних традицій світу проповідує співчуття, справедливість, взаєморозуміння і співпереживання, багато хто з найбільш глобальних війн в історії людства іронічно боролися за для релігії. Навіть зараз, на підставі двадцять першого століття, люди як і раніше сильно розділені релігією. Кожна, з головних релігійних традицій містить моральні норми і принципи, які стикаються одна з одною. Індійські традиції — містять дуже високі етичні норми та ставляться з повагою до життя. Якщо хто не будь вб’є, або заподіє шкоду іншій людині чи істоті, це вважається великим злочином.

Принцип війни виражений в основі справедливої війни, яка охоплює релігійні війни, політичні війни, або міжнародні, і народно-патріотичні війни для отримання свободи. На кожному етапі історичного розвитку ставлення церкви до проблеми війни та миру є неоднозначним. Світ у погляді Православ’я — це те, що стало створінням творця.

Проповідування життя без війни, свідомість і почуття «богостворення» людства. Православно-богословські традиції говорять, що Бог поставив церкву на місці миру та священного дару життя. Православ’я поділяється на два підходи до миру: духовний мир (внутрішній) і світ як бого-установленний (порядок життя на землі).

Внутрішній — мир з Богом, як визначення релігійної совісті та любові. Бого-установлення полягає в досягненні та дотриманні свободи, справедливості братерства, взаємодопомоги, який дає умови для досягнення та створення внутрішнього світу.

Релігійно-етичний принцип зумовлений війною і моральним падінням людського духу, постійними зусиллями порушити заповіді та моральні норми. З точки зору християнства, війна — є священною справою, тобто вона карає лиходіїв і ґвалтівників. Церква молиться за військових які приймають участь у бойових діях.

Можна сказати, що першопричиною війни середньовіччя були релігійні підстави, проте прикладом можуть слугувати — хрестові походи за основу яких, були взяті матеріальні підстави. Деякі хрестоносці істинно віддані ідеям — йшла за нею на вірну смерть. Багатьох в світі в ту давнину приваблювали скарби східного народу, крім цього, ще і розташування на територія – тобто, торгові зв’язки на Далекому Сході. Людство завжди прагнуло багатства та великих скарбів, проте, напевне це природа людини – постійно прагнути і досягати багатств і добробуту в результаті інших людей.

Отже, підсумовуючи, хочу сказати, що проблемою війни не є причини в різних релігійних поглядах. Основна причина полягає в людях. Сучасність змінює суспільство, змінюються погляди на світ та його оточення, потреби і інтереси. Але все ж таки, залишаються людські почуття. Проблеми знаходяться у національних, мовних, культурних, релігійних сторонах. Швидше за все, в цих конфліктах ховаються проблеми певних протистоянь, ворожнечі, проте все ж таки, через ухиляння народу пошуку компромісів і природних людських потреб для захисту свого життя та гармонійного існування. Кожна людина має і висловлює свою точку зору, і конфлікт має своє положення.

Конфлікт є частиною становлення проблеми: конфлікт – це ознака, що потрібно щось змінювати. До миру потрібно йти, тому нам доведеться пройти через довгу та важку дорогу до злагоди та миру, яка зумовлена історичними та психологічними якостями та виключеннями наших народів.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.